Dag 27 - En stund jag aldrig kommer glömma

Är nog när jag vann Presicionen med Frida på Fjord-SM i Stockholm, allt var bara glädje och det var verkligen ett mål som vi hade satt upp och som vi lyckades nå... Får fortfarande rysningar i hela kroppen när jag ser den prisutdelningen och rundan på film!

Jag kan försöka göra "storyn" lite kort!!! Vi hade köpt Isa på hösten -04 och märkte ganska tidigt att hon hade gjort mycket i sitt liv trots ringa ålder och ett föl... Då bestämde vi att hon skulle betäckas -05 och sedan ta över som min tävlingshäst!
När detta var bestämt, la jag också upp ett mål för mig själv att på mitt och Fridas sista SM ihop var det bara guld som gällde, detta var inget jag talade om men målet var uppsatt och de i teamet runtomkring mig visste vad jag ville!
Jag körde en förklass där Frida var klockren förutom en lite touch på en förarglig kona annars hade det blivit vinst där också... Så var det då dax för SM klassen, Isa och Frida gick samma bana, Frida först ut! Nolla i grunden, dax för Isa även hon Nolla...
Nu var det bara och vänta till omkörning (ärligt talat vet jag inte hur många vi var) men jag var först ut med Isa och tar ledningen med henne en ledning som håller i sig ända tills Åsa "Bengtsson" kapar vår tid med 2 sek då tänkte jag att detta går inte att slå jag körde ju så otroligt fort med Isa! Då får jag ett "pep-talk" av Isabel som heter duga och hon säger, bara gå in och kör du har ju ditt mål!
Och som vi körde sen... Jag slår Isas tid med 8 sek och Åsas med 7, när vi kommer ut från banan kommer glädje tårarna de bara sprutar, jag har gjort de, jag har klarat mitt mål, dessutom med en häst som såldes för att hon var "oduglig" som körhäst!

Vi hade även planerat inför prisutdelningen, vi körde i gråa västar! Under hade vi gröna tröjor som det stod "WINNER" på, västarna åkte av till prisutdelningen... Det var så kul!!! När man tittar på filmen hör man att folk kommenterar de när vi kommer in :0)

Det var min stund...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Christina

Så härligt Mikaela! Man får rysningar när man läser:)!

2011-08-18 @ 09:08:39
URL: http://stuterirubin.blogg.se/
Postat av: Jenny Holmkvist

Din runda och prisutdelningen är ett starkt minne även för mej. Ni var bara så BÄST! Du bevisade verkligen att man kan om mam bara vill och inget är omöjligt!!! Sådan snygg klockren runda!

2011-08-22 @ 22:45:33
URL: http://yxnavall.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0