Dag 30 - Mitt drömstall

Mitt drömstall, är framförallt mitt EGET!!! Det är den största drömmen just nu att det bara tillhör mig ;0) Eller oss, det är ok att Andreas är med och äger det också...

Det främsta kriteriet känner jag är att det är rymligt och har bra förvaringsmöjligheter för både foder och utrustning.
Något annat som jag känner är väldigt viktigt är bra platser där man kan binda upp dem och att man kan förvara alla saker som man andvänder ofta där så att man kommer åt dem lätt...
Detta är något vi har "förverkligat" nere i lilla stallet, där har vi ryktborstar, skydd, lindor, pälsglans, hovfett osv där vi binder upp hästarna så att det alltid finns nära.

Hannibal på våran uppbindning, i bakgrunden ser ni korgar med div
saker och till höger en "garderob" med borstar och andra saker i.

Sen ska mitt drömstall så klart ha varm-vatten och en dusch spilta så man kan bada och spola hästarna vilken tid det än är på året. En annan sak som ska vara lätt tillgängligt är gödselstacken...

Det var några tankar om dröm stall i mina ögon och nu är denna "Dag för dag" serie slut, tyvärr!
Jag tycker det har varit roligt att skriva om mina tankar och lite andra ämnen än det dagliga som sker hos oss. Vill ni veta något mer eller har något ämnen ni vill att jag ska skriva om så skicka iväg en kommentar så ska jag försöka lösa det.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: josefina

Jag ställer mig på kö redan nu till ditt drömstall! :)

2011-08-24 @ 13:39:35
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0