Fråga, varför Fjord?!?

"Hej Mikaela!
Hur kommer det sig att du fastnade för fjordhästar?"

Denna frågan fick jag på bloggen för några dagar sedan, kul med lite frågor och kommentarer, sådant uppskattas! Så nu ska jag försöka vara en bra blogg-skrivare och besvara frågan...

Min syster och jag fick ju Frida som vår första häst och med tanke på vad hon utsatte oss för så borde jag vänt fjordhästen ryggen direkt! Men något i mig drev mig vidare och jag ville bara bevisa för hela världen att vi visst kunde lyckas osv. Men efter Frida fanns det nog egentligen inte någon tanke på fjord igen, jag hade både en New Forest och ett halvblod innan Isa kom in i bilden...

Alla upplevelser med Isa och andra "gula" hästar har nog dock fått mig att ändra uppfattning! "De gula" är väldigt trevliga hästar om man tar dem på rätt sätt, de har ett godmodigt temprament och är väldigt ambitiösa, sen hänger matchningen på den som sitter på ryggen eller bakom vagnen... Hästen blir aldrig bättre än du gör den!

Sedan att många tror att de inte kan har nog fått "den lille fule" i mig att ännu mer tänka jag ska visa er... Inget går upp mot att bevisa att människor har fel när det gäller våra älskade hästar, tävla med halvblod eller bruna ponnyer?!? Det gör alla andra och jag vill inte vara som alla andra...
De upplevelserna vi har haft med Isa går inte att mäta i pengar... Glömmer aldrig fnissandet på läktaren i Udden när Isa gick div. 2 dressyren. Jennifer och Isa såg kanske inte så mycket ut när de kommer inskrittande på långa tyglar ;0) de va mycket fniss, pekande och påpekande om vad hon hade där och göra!!!
Däremot var det rätt tyst på prisutdelningen när Isa var 4a av närmare 40 starter, man kan om man vill!!!

Sedan gör ju alla fjord-vänner att det är i princip omöjligt att lämna detta "gäng"! Visst har jag en brun i stallet nu också men det är väl inget som säger att man inte kan blanda?!?

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0