Helgen

Jag får be om ursäkt för den dåliga uppdateringen men det har varit fullt upp!!! I fredags vilade alla hästarna, jag jobbade, var ute på rasten och klappade om dem och såg så alla var hela och rena ;0)
I lördags fick Diamond komma in och vila och äta medan Isa och Hannibal fick komma in för att jobba lite. Isa fick sig en skritt tur på en timme, jag kan säga att det var en dam som var mer i luften än på marken, hon var super pigg och det mesta var farligt i hennes ögon... Härligt!
Hannibal tömkörde jag i paddocken och sen ut i skogen med linor, inga problem!

I söndags fick alla hästarna jobba, Dockan gick ett tömkörnings pass på banan och vilket pass sedan. Hon jobbade så fint i alla gångarterna lång och låg eller kort och hög. Det kvittade vilken position man ville han henne i hon bara var där, som en dröm. Det kanske var välbehövligt med de där skorna hon fick på fram hovarna i torsdags.
Isa och Diamond fick ett klätterpass i backarna...
Hannibal fick jobba på med linorna ute i skogen, växlande med linor på marken, mot bena och med tyngd i, inget av det bryr sig killen nämnvärt om!!! Sena blev det lite träning med rockarden, gå över skaklerna, stå stilla och backa in... Jag tycker det är viktigt att du inte "låser" hästarna vid att bara kunna ett sätt utan de ska kunna gå in över skaklerna, vända och även kunna backa in. Detta fixade han galant, han förstod dock inte vitsen med att lyfta på hovarna i början men även detta kom han till insikt med att det var tusan så mycket lättare om han lyfte på hovarna... Det tar sig!!!


Hannibal & Isa i hagen.

Måndag tillhör egentligen inte helgen men eftersom den redan har passerat får även den "hänga med" här. Isa fick ett skritt pass av Ellen (Fannys kompis) och Hannibal hade en välförtjänt vilodag!
Dockan däremot fick ett "tungt" pass (vi var fyra stycken i vagnen) ner till sommar stugorna och var återigen väldigt fin, så härligt!
Sedan fick Isa, Diamond och Hannibal nytt bete, nere på mossen och jag kan säga att det var tre glada hästar som travade iväg i skymmningen. Isa behöver väl egentligen inte nytt bete men de andra två behöver mer så då får jag helt enkelt acceptera att hon kanske blir lite tjock... :/

Ikväll kommer ännu ett dag för dag inlägg håll utkik!!!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0