Lilla Wella

Lilla Wella är fortfarande inte pigg, igår var jag där på morgonen och hon var rejält svullen och öm i hela bakdelen. Helene kom och tittade på henne vid lunch och vi bestämde oss för att ge henne smärtstillande, febernedsättande, antiinlammatoriskt och även en stelkrampsspruta.
På kvällen hade febern gått ner men jag tycker nästan hon var mer svullen, konstiga och diffusa symtom hon har! Vi hittade även "hål" i ryggen på henne som små, små sår som var lite variga, några bett!?! Jordgetingar eller liknande!?!
Idag har jag inte varit i stallet ännu men fick rapport om att hon åt och var pigg! Ska strax åka ut så då får jag ta febern och ge antibiotika, hoppas hon piggar på sig så de kan få gå ut igen!

Lill-tjejen!

Hannibal och Isa fick sig en körtur igår, Josefin hade dem färdiga så det bara var till att sätta för när jag kom farande på min kvällsrast, utan henne skulle detta inte gå, vilken klippa. Blir bara lite nervös när hon pratar om hus och hönor ;0)
Idag är planen att Hannibal för första gången ska få jobba på riktigt i vagnen jag tror inte detta blir några större problem grabben verkar ju vara lugnet själv!

Denna dagen har jag än så länge ägnat åt mig själv, långt hår är numera ett minne blott! Nu är det kort som gäller och fint blev det, jag är verkligen super nöjd!
Sedan blev det god middag på stan för att därefter bege sig iväg till LRF och möte om att starta eget! Så nu har jag fullt upp med detta, ska bli så spännande och lärorikt! Mycket man ska tänka på...

Nu kommer snart mamma, ska bjuda på fika och sen blir det stallet för lite jobb med de fyrbenta!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0