Lördag

Lovade ju er bilder från när vi badade med hästarna... Här kommer två stycken, dess värre har jag inte lyckats komma ihåg att ta kort i stallet, minnet är som på en guldfisk!

Josefin och Diamond.                                Fina Dockan och Fanny.

Tyvärr blev det inga kort på mig och Isa, eftersom jag höll i kameran... Isa skrittar och skrittar just nu, hon har varit ute på en sväng varje dag och är pigg och glad, verkar trivas med att vara med i gänget som jobbar igen. I helgen sköter Josefin både ridning och omsorg då jag jobbar.

Dockan körde jag i onsdags, en timme med ganska mycket trav ute på grusvägarna. Hon börjar hitta tillbaka till sin fina form nu och med den kommer också en lite hetare häst som har svårt att stå still och vill iväg DIREKT när hon är försatt för vagnen... Men man får väl ta det goda med det onda, i onsdags behövde jag "bara" säga till en gång att man inte går på sned i vagnen och man "maskar" inte heller. Sen hade jag en rak och fin häst som gick i det tempot man satte henne i. Härliga häst, jag längtar tills nästa år när vi kommer ut på tävlingsbanorna på allvar...
Som det ser ut nu blir det förhoppningsvis körinslag på NF-SM nästa år och så nära har vi nog aldrig haft till en tävling om det återigen hamnar här i Vetlanda.

På tal om körtävlingar i Vetlanda, så tävlade min vagn igår ;0) och vet ni vad!?! Den vann båda klasserna, morgan RIKS går här i Vetlanda i helgen och de hade lånat den och vad passar då bättre än att den vinner... Tur någon håller stilen.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0