Starta eget

Vad ska man säga?!? Det rör på sig...
Den senaste tiden har jag fått många mail och telefonsamtal från människor som vill att jag ska köra/utbilda deras hästar, riktigt kul och inspirerande när människor tycker att man gör ett bra jobb. Så jag har bestämt mig för att starta eget så får vi se var detta leder, det är nu jag behöver eran hjälp, jag behöver ett bra namn till företaget... Kom igen, tips och ideér mottages tacksamt!
Jag ska främst inrikta mig på att köra häst, turister, bröllop osv. Men även köra in unghästar och hjälpa människor som vill lära sig mer om våran underbara sport, körningen!

Igår gick allt i "raket" fart i stallet, Josefin hade Hannibal och Isa klara när jag kom (jobbade och hade rast) selade och färdiga stod de i stallet och väntade på mig. Sånt är oerhört lyxigt och jag kan knappt förstå vilken bra tjej jag fått tag i... Utan Josefin, Andreas och fam F skulle inte denna satsningen inte vara möjlig! Jag är er så evigt tacksam!
Så vi gav oss iväg på en tur neråt sommarstugorna, Isa och Josefin med vagnen och jag och Hannibal traskade på, efter, brevid och framför inget av det bekymrar honom det minsta. Så på tisdag blir det jobb framför rockarden igen innan han får en paus på fyra dagar när jag beger mig till Skövde på "Champion of the Yougster" unghästävling med Kim och hennes hästar.


Ikväll kommer ännu ett "Dag för dag" inlägg så håll utkik och glöm inte att komma med ideër på företagsnamn.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Emily

Å vad roligt att du ska starta eget, det gör du helt rätt i!

Har inga bra förslag, men ska fundera =)

2011-08-22 @ 11:05:31
URL: http://gandalf268.se
Postat av: Mia

Vad spännande det låter. Har inte heller något bra namnförslag men vill önska dig lycka till med dina planer!!

Postat av: Anonym

MR Equine Driving. Känns som du skulle få med alla typer av körning i ett sådant namn.

2011-08-22 @ 17:18:03
Postat av: Christina

Så roligt Mikaela! Det gör du rätt i! Du har så mkt kunskap att lära ut och jag tror att du får mkt att göra;)!

Ska också fundera på namnförslag!

2011-08-22 @ 19:10:27
URL: http://stuterirubin.blogg.se/
Postat av: Jenny Holmkvist

Ditt namn är ditt varumärke (men då får du inte i framtiden "gifta bort det")....

2011-08-22 @ 22:49:50
URL: http://yxnavall.zoomin.se
Postat av: Josefina

Gud va roligt !! :D Jag ska klura på något namn ;)

2011-08-23 @ 11:49:06
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0