2011 året där inget blev som de skulle

Får väl också försöka mig på en resumé av året:
• JANUARI började med Etna i stallet och en dräktig Dockan en härlig månad med massa underbar snö.
I slutet av Januari fick jag hem en tokladdad Isa och Josefin började hjälpa mig.
• FEBRUARI tränade vi på hemma och jobbade mycket på att bygga upp Isas grundkondition igen.
• MARS är mest en svart månad då stallet drabbades av kvarka och vi blev isolerade. Tur i oturen så höll sig mina hästar friska!
• APRIL hände inte heller mycket vi var ju fortfarande isolerade så de blev träning hemma. Dockan blir bara tjockare och tjockare...
• MAJ kära lilla Wella föds <3 de fixar allting själva... Detta är nog faktiskt det bästa under hela 2011!!! Finare fölunge finns nog inte ;) Vi hann även med en hopptävling i Tranås med Isa där de var 2a i 85cm och dubbelnolla i 90cm, SM biljetten fixad!
• JUNI första helgen i Juni tillbringade vi hos Fam Holmgren och på Flyinge! Vilken helg vi hade bra tävling och underbar service. Tvåa i maraton med en ute temp på 30 grader...
Sen börjar tyvärr de svarta igen Isa blir halt och behandlas svarar dåligt på detta så vi låter henne vila...
Dockan sätts i vagn igen för första gången sedan fölningen, hon va verkligen toppen fin. Både med Wella vid sidan och själv...

Resterande 6 månader kommer imorgon...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0