Oförändrat

I lördags kväll la vi jodopaxomslag och satte på Isa stallbandage över natten för att förhoppningsvis få bukt på såret.
När jag kom dit igår morse (söndag) va hon fin i benet och inte alls så svullen däremot har hon rikitgt ont i såret, hon fick återigen gå ut eftersom svullnaden och värmen försvinner när hon rör sig, jag hoppades att hon skulle va så fräsch att vi kunde skrittat en sväng på eftermiddagen. Tyvärr fick vi ställa in den ridturen då såret hade börjat vara sig, så det blev istället tvätt och omläggning igen, nu la vi penecellin salva på såret oxå.

Idag va såret riktigt fint och benet inte särskilt tjockt men hon linkar fortfarande lite och har märkbart ont. På morgonen försökte jag få tag i min veterinär, se om hon kunde skrivit ut någon salva och om man ska ge henne något antiinfammatoriskt, såklart va hon ledig så det får vänta tills imon.

Vi insåg igår att Isa är lite av en "DramaQueen" det är väldigt synd om henne när hon har ont och när hon hade fått på bandagen kunde hon knappt gå in i boxen men när det sedan vankades mat då kunde hon helt plötsligt röra sig nästintill obehindrat, knasiga häst!
Jag tycker detta var oerhört onödigt och tråkigt, nu när hon varit så fin... Men det är väl bara och avvakta och hoppas att det inte blir värre.
Jag hoppas även på att stöta ihop med veterinären redan ikväll (hon har sina hästar i samma stall som mig) så kanske vi får reda på vad vi ska hitta på.

Jag är ledig idag, Elin och jag hade planerat att ta en riktigt långtur med Isa och vagnen, men tji fick vi!
Så nu ska vi strax sticka iväg och ta en fika och gå på stan lite istället, det går det också men det är inte alls lika kul, om någon frågar mig.
Sen blir det lite pyssel i stallet och så hoppas jag på att kunna dra med mig Elin till Charlies... Isa behöver lite nya saker!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Ewa G

Jag kan "se" Isa framför mig i boxen som en "drama queen".

2011-02-28 @ 12:01:18
Postat av: Anette Holmgren

Stackars Isalisa!!! Klart att hon har ont, stackarn!

Känns väl ganska bra att hennes matte tröstshoppar litegrann till henne, det kanske hjälper till med tillfrisknande.



Jag tänkte nästan be dig att shoppa åt mig också, på Charlies, jag älskar mina JW ridbyxor som jag inhandlade under Vetlanda helgen och hittar ingen återförsäljare härnere!



Etna blir bara större och större, just nu ser det ut som om hon bär på en elefantunge och Vidja på ett föl, det skiljer bara ca 14 dagar mellan dem...

2011-02-28 @ 19:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0