Sparkar

Glömde alldeles bort att berätta sist när jag bloggade om Dockans fölunge som levde loppan där inne i magen i tisdags kväll. Jag skulle bara visa Jennifer hur tjock Dockan hade blivit, så vi går in i hennes box och jag lägger en hand under hennes mage. Aldrig förut har jag känt så kraftiga sparkar av en fölunge, antigen hade den nog hicka eller gjorde den kullerbyttor där inne. Man såg även på sidan i flanken på henne hur de rörde sig där inne, det var riktigt spännande. Fölungen behöver dock inte ärva sin mors lätthet i fram och bakben!?!

Dockan under "frisering".

I onsdags var jag ute och red med Nellie och Jennie, vi skrittade två gånger i den stora backen, det tar ungefär 40-50 min då man skrittar upp på ena sidan och sen ner på andra sedan vänder man för att återigen klättra upp och ner. Detta försöker jag göra minst en gång i veckan, man kan även göra så att man "väver" in backen en gång i tex en uteritt.
Torsdagarna är min lediga dag så igår var jag ute och gav hästarna lunch och fixade stallet mitt på dagen, Isa fick vila. Ibland är det rätt skönt att lägga Isas vilodagar på de dagarna när jag är ledig, så att man verkligen kan känna att man är ledig. Dock tillbringades den mesta tiden med att städa igår, då jag har en sambo som fyller år i helgen, alltid kul om det är rent och fint när man ska ha folk hemma.

Idag kör jag ett dubbelpass igen, dvs först kontoret och sedan patrullen och detta resulterar då i att Isa även denna vecka får spendera fredagen med Josefin. Jag skrev ett "kart"sms till henne innan och förklarade rundan runt Sandåkra, får hoppas att de hittar.

Ha en trevlig helg, för det ska jag ha!

Kram
Mikaela


Kommentarer
Postat av: josephine - Tävla om länkning på bloggen!

Känner på mig att fölisen kommmer blir ett lika stort energiknippe som sin mor! Spännande spännadne !! :)

2011-02-18 @ 13:24:39
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/
Postat av: josse

Jadu , hon har sparkar på en stålbit dom trär pelarna ed ?! -reagerat på den länge då den inte går från marken..

Hon har sparkat , fått stålbiten in vid kronranden . ett tio cm snitt så nu är hon gipsad :(

Trevligt att du gillar bloggen ;)

Kram!

2011-02-19 @ 07:58:08
URL: http://jnordlund.blogg.se/
Postat av: Emily

Härligt att bebis verkar pigg och glad, det bådar gott för framtiden! =)

2011-02-21 @ 10:51:25
URL: http://www.gandalf268.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0