Isa <3

Nu har jag haft Isa hemma några dagar, ska försöka mig på att sammanfatta vad vi har haft för oss. I måndags kom Eva för att massera, mest för att vi skulle se så att det inte var några direkta låsningar eller spänningar nu när vi ska sätta igång. Damen fick godkänt endast lite stel uppe på korset på vänster sida, detta kan ju vara så enkelt som att hon spänner sig på grund av halkan. Vi ska boka en massage tid igen när hon har gått några veckor.
I måndags bestämde vi oss också för att vi nog inte kunde ha Dockan och Isa åtskilda, då Isa vandrar hela tiden plus att de hade "skrikit" efter varandra även hela måndagen.
Så i tisdags hamnade återigen Isa, Dockan och Daimond i samma hage, det var ett mycket kärt återseende och nu är ordningen återställd i stall och hagar. Vi passade även på att jogga i ridhuset och klippa Isa i tisdags, så nu är hon alldeles grå och var hon pigg i tisdags innan vi klippte henne är hon ännu piggare nu, vilket jag formilgen älskar!
Joggen i ridhuset innehöll många glada bocksprång och huvudruskningar, ett tag var det så jag funderade på om jag skulle få bita i sågspånet, men det är de värt om jag får tillbaka den glada Isa.
Igår, onsdag var Emma och Isa ute på en lugn tur i skogen, fick återigen rapporter om en galet pigg häst som inte ville hålla sig till de två lugnare gångarterna.
Idag har vi klättrat i backen två gånger, jag åker till Hollland för att hälsa på Erika på måndag och min tanke är att Isa ska hålla till i backen ungfär varannan dag nu när jag är borta, det är så otroligt stärkande och muskelbyggande att klättra.


Bilder från vintern 09/10 det har varit två snörika vintrar nu!

I tisdaga och idag hade jag sällskap i stallet av, Josefin, tanken är att hon ska hjälpa mig lite med hästarna i stallet. När Dockan har fölat ska hon igång igen plus att jag har fölungen och Isa och till hösten kanske stallet utökas med ännu en körhäst, då klarar jag inte att "röra" på alla själv utan behöver någon som kan följa med mig och hjälpa till.
Än så länge går det jätte bra och jag hoppas att hon tycker det är lika kul som jag, det jag främst behöver hjälp med är motionsridning men även jobbet i stallet. Jag vill att det ska vara ordning på allt och att hästarna ska få tid både innan och efter sitt "jobbpass" och detta är svårt att tillgodose när man är själv!
Emma kommer fortsätta rida någon gång i veckan men hon vill inte rida mer och är väl inte heller så sugen på mer jobb i stallet. Hon har så otroligt mycket att göra i alla fall. Så jag hoppas att detta blir en bra lösning för oss alla!

Hur löser ni andra det som har många hästar och stall som ska fixas osv?!? Skulle vara intressant om ni ville berätta.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Efwa

Hejja Isa!!!



Vad skönt att ha hem sin häst och att hon mått så bra att hon är laddad och pigg. Härligt!

2011-01-29 @ 16:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0