Lägesrapport

Tänkte att det var dags för en lite lägesrapport, just nu är det väldigt lugnt här i de småländska skogarna. Etna kändes tröttare och tröttare där i början av januari så då bestämde jag mig för att hon skulle få sin vila redan nu, hon har ju lärt sig otroligt mycket de här månaderna plus att hon är dräktig så hon har väl all "rätt" att vara trött. På nyårsafton kände veterinären i stallet på både Dockan och Etna och kände tydliga sparkar i båda damernas magar så nu hoppas vi att de håller sig friska och krya och att två nya små fantastiska liv får se ljuset i vår.

Så läget i stallet just nu handlar bara om pyssel, ganska härligt de också ibland att verkligen ta sig tid att göra de där man kanske slarvar med i vanliga fall.
På torsdag ska jag på en föreläsning om uppfödning och försäljning av tävlingshästar, det ska bli spännande att lyssna på, man måste ju utveckla sig lite på alla plan!

På söndag kommer Isa hem och Etna blir skåning igen, det är blandade känslor inför att byta tillbaka hästarna. Helst hade jag sett att båda var hos mig, men jag förstår att de vill ha hem Etna när hon ska föla. Det ska bli kul att sätta igång med Isa, vi börjar lite försiktigt så får Isa själv bestämma takt på tävlandet osv så ser vi vad som händer. Jag känner mig rätt lugn inför detta, det får helt enkelt gå som det går. Har hon det rätta suget för att tävla ska hon få göra det, känns det som det gjorde förra året kanske det blir betäckning vi får se helt enkelt.

Jag ska försöka uppdatera på söndag när hästarna står i "rätt" stall igen!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Elin Holmgren

Vi saknar lilla Etna skrutten!

2011-01-22 @ 20:32:57
URL: http://elinholmgren.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0