Dag 12 - Hästens utrustning

Jag gjorde ju lite fel när jag skrev om min utrustning på dag 10 då skrev jag om det Isa har på sig så nu får jag väl skriva om det jag har på mig...

Som kusk ska du ha huvudbonad (hatt eller keps), handskar, förkläde (gammal tradition) och pisk! Det är de som tillhör utrustningen, groomen (medhjälparen) ska också ha huvudbonad och handskar.
Det som sedan står i tex TR om klädsel är att i dressyr och presisicion ska du ha kläder som passar för ekipaget dvs du ska ha lite sportigare till en maratonvagn och riktiga finkläder till gigg eller finvagn.
När man kör maraton får du ha kortärmat och du ska inte ha förkläde, däremot ingår hjälm och säkerhetsväst, handskar är valfritt...
Detta kan man väl säga att det är min utrustning, när vi kör maraton har vi även tidtagarur med oss minst två stycken.

När jag är i stallet i allmänhet inte för tävling osv. Har jag gärna fleece tröjor jag verkligen älskar dem och har alldeles för många, något annat jag inte kan leva utan är mina "Ariat" skor, bättre och skönare skor finns inte! De är helt outstanding både när man rider och bara "är" i stallet.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0