Dag 2 - Presentation av mina hästar

Isa är ett 14 årigt fjordsto som jag ägt sedan 2004. Hon har tävlat hoppning upp till LA med placeringar, dressyr upp till LB och körning upp till MSV klass. Vi har även ridit och kört bruks med henne med bra resultat, hon är alltså en allround häst ut i hovspetsarna...
Isas styrka är att hon är så otroligt snäll och alltid kämpar för sin ryttare och kusk hon vill alltid göra rätt och är alltid oerhört positiv.
Minnena med henne är många och glada, ett av de gladaste minnena är nog tävlingen i Åsbo 08 när ALLTING stämde! Vi vann dressyren med rekordlåga 45stp och många åttor i protokollet, den rundan på film kan jag fortfarande tittade på och bli alldeles lycklig. Dax för precision och återigen en blå-gul rosett! Maratonet slutade med en blå rosett och totalt var det återigen blå-gult, så underbart att få uppleva när det är "enkelt" och köra häst.
Tyvärr har det ju gått nedför de senaste och det känns som våran väg har varit full av skador, därför har vi nu bestämt att Isa ska bli "avels-sto" hon kommer jobba på hemma och ev gå några lättare tävlingar vi får se, nu finns inga "måsten" längre så nu gör vi de vi känner för...

Well Done alias "Wella" är ett 2 månader gammalt New Forest sto som jag hoppas ska kunna axla "tävlings-manteln" efter Isa om några år.

Strätes Dockan är ett 15 årigt New Forest sto (mamma till Well Done) som Fam F äger men jag tränar och tävlar körning med henne.
Nu håller vi på och sätta igång henne så smått efter fölningen och tanken är att hon ska ut och tävla nästa år, jag har tävlat med henne en säsong och då lärde vi mest känna varandra. Förra året lossnade det rejält i dressyren och jag hoppas att detta kommer visa sig resultatmässigt nästa år.
Dockan är en väldigt bestämd liten dam som man får stryka medhårs och i vissa lägen till och med "vänta ut", hon är ett sto, som helt enkelt vill känna att hon är med och bestämmer.
Vägen med henne har inte varit spikrak, när jag började köra henne sprang hon på "snedden" i vagnen och man kunde inte andvända pisken överhuvudtaget. Jag hoppas och tror på henne, för mig är hon en häst som hamnat väldigt nära hjärtat, dessutom älskar hon att jobba framför vagnen.

Det var en kort presentation av mina hästar, i höst kommer stallet få tillökning i form av Etna Grönkulla och eventuellt ytterligare än häst som ska tränas och tävlas, spännande!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0