Utflykt

Imorgon ska jag och Jenny H (Stuteri Ysxnavall) ge oss iväg på utflykt, närmare bestämt till Stuteri Frö!

Ska bli jätte spännande att se alla hästar och förändringar på deras gård, räknade ut att jag har nog inte varit där på 3-4 år och jag tror att det har hänt en hel del där sedan dess. Isco (Isas son) gick ju på lösdrift hos dem när han var ett så då var jag där ganska många gånger...
Anna skrev att jag kunde ta med ridhjälmen så kunde jag få provrida min "kärlek" men jag tyckte det lät bättre med en sele så har jag tur kanske det blir lite körning också, i min gamla vagn och allt... De köpte min gamla maratonvagn när vi köpte en ny, så jag känner i alla fall vagnen utan och innan.
Ser verkligen fram emot morgondagen...
Dock blir de lite vemodigt också, Andreas åker till Svanstein (Norrland) för att döma fotbollscup och jag blir ensam hemma. Kan ni gissa om det kommer bli mycket häst denna veckan eller?

Dockan tänkte jag tömköra på torsdag och sedan på fredag blir det en tur i vagnen igen. Hon har vilat hela veckan nu när jag var borta och igår fick hon hovarna verkade så då fick de bli lugnt i några dagar till. Wella får hålla sig inne nu tills hon växt ikapp sig lite, de får stå inne några timmar och vila varje dag.
Jag ser verkligen fram emot när vi får flytta ner i lilla stallet ska bli så roligt, lugnt och skönt och man kan bestämma mer själv.
Etna kommer i oktober någon gång, eventuellt flyttar någon av mina hästar ner till skåne och vi gör ett "byte" (Wella eller Isa) men helst inte. Känner att jag vill ha båda hemma och på Grönkulla visste de inte riktigt hur de hade det med platser osv, men vi får se det är ett tag kvar tills dess och man hinner nog fundera många gånger om.

Världens bästa "utsikt".                          Dockan håller "span"...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: josefina

just nu har jag Rebecka ifrån Växjö hållet .

Hon har gått i Flyinge på utbildning , blev klar förra året :)

Så håller tummarna för att det blir bra ! :)

2011-07-13 @ 11:11:33
URL: http://jnordlund.blogg.se/
Postat av: Michelle

Härlig blogg(:<3

2011-07-14 @ 01:22:56
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0