Vad händer?

Just nu känns det som de inte händer så mycket hos oss, Isa vilar, imorgon får vi domen om vad som kommer hända i framtiden.
Den senaste veckan har jag fällt många tårar av ovisshet och sorg, tänk om karriären är över? Jag brukar alltid tjata på alla om att man ska vara positiv och göra det bästa av situationen men just nu har jag faktiskt ställt in mig på det värsta att tävlingskarriären kanske är över och att det får bli avelsboxen istället. Det känns som det har varit så mycket strul de sista åren till och från så det kanske faktiskt är så att det är något i hennes kropp som inte stämmer... Men imorgon vet vi förhoppningsvis!


För Dockans del blev det två vilodagar i söndags och måndags, igår blev det återigen ett tömkörningspass på banan. Hon var fin men hade nog tankarna någonannstans för emellanåt kom hon inte ihåg någonting. Hon kunde inte stå still inte rygga... Och när Dockan blir sådan är det bara och ta tre djupa andetag och hoppas att hon kommer på bättre tankar. Man kan liksom inte bli arg på henne för då slår de över och hon hoppar och skuttar och ställer sig gärna på bakbenen.
Så igår blev det mycket tempoväxlingar och vi jobbade även med ställningar och mycket byte av varv så att man fick göra omställningar. Hon kan ha sådana här dagar ibland och sen är de som bortblåsta i flera veckor eller kommer de åter redan dagen efter. Ston med mycket i hjärnan?!?
Så för att befästa lite och försöka hitta ett lugn blir det nog ett litet pass på banan idag också! Imorgon ska jag och Josefin försöka ta en promenad med Dockan och Wella.

Igår var jag och en kompis nere i Ullared! Hade verkligen en jätte trevlig dag med många bra fynd och mycket skratt och umgänge!
För hästarnas del blev de schampo, pälsglans, en brems, hästgodis, krokar till täcken och nya bakskydd. Jag hittade även ett par jätte snygga Jascon ridbyxor i tunt andasmaterial, jätte sköna nu på sommaren. Så klart blev det massa till mig själv också kläder, plattång, smycken och lite annat smått och gott.
Snart är det dax för semester det ska bli så skönt att vara ledig i fyra "långa" veckor, jag har inte så mycket planer ännu eftersom jag inte vet hur det blir med Isa.
Vi hade ju planerat SM och tävling i Vaggeryd nu kanske de inte blir något. Det som är spikat är i alla fall Falsterbo 3-5 juli när 5-åringarna hoppar, hoppas så klart på att få stanna ända till fredag om någon av dem går till final.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Christina

Vi håller alla tummar o hovar vi har för att Isa ska bli frisk och att det inte är ngt allvarligt!

Skickar en styrkekram<3!

2011-06-23 @ 08:22:24
URL: http://stuterirubin.blogg.se/
Postat av: Josefina

Jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt !!

2011-06-23 @ 12:41:30
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0