Första i "vårt" läger

Som jag skrev igår så trodde vi att det skulle ha "blåst" över lite med kvarkan nu.
Men idag på morgonen hade Dockan feber 38,7 och hon brukar ligga på 37,5 så det var ju ingen tvekan om att det är feber. Den som morgonfodrade hade även hört henne hosta...
Isa och Daimond har än så länge inte visat några sjukdomstecken, fast nu känns det bara som en tidsfråga tills det drabbar någon av dem också. Dockan fick penecellin nu på morgonen, jag säger det återigen, det är skönt med en veterinär i stallet!
Följden blev nu att Dockan ska stå inne och de andra två vara ute men så lätt delar man inte på "pantertanterna" de två som skulle vara ute har redan rymt två gånger så nu är det boxarrest på dem också... Suck!
Får hoppas att Dockan tillfrisknar snabbt och att de anra håller sig friska så de kan gå ut tillsammans sen igen, när febern har gått ner kan hon ju följa med ut igen. Så är läget just nu...

Igår blev det både dressyr och uteritt kan man säga, red ut i skogen 20 min innan det blev lite trimm på banan. Vet ni vad?!? Jag red ute på ridbanan... Härlig känsla att slippa sitta inne i ridhuset, sen att Isa är som en tidsinställd bomb på våran ridbana det är väl sånt man får leva med.
Idag blir det körning, jag ska faktiskt vara hurtig och cykla ut i det fina vädret!


Pigga på dig nu "Svarta Madam"...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Christina

Hoppas att det snart är slut på eländet och hästarna blir friska!

Kram Christina

2011-03-26 @ 13:42:58
URL: http://stuterirubin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0