Kör helg

Jag vill börja med att tacka för alla snälla och "peppande" kommentarer jag får här på bloggen det är verkligen jätte kul! Har ni några frågor om träning eller vad som så kom med dem också...

Den här helgen fre-sön har verkligen varit en "kör-helg" i fredags blev det skritt i en kilometer ungefär och sedan jobb i ridhuset efter det. Vi jobbade mycket tempoväxlingar och halter, hon var till en början väldigt pigg och laddad och jag hade mycket häst i handen, men det släppte och sen hade jag en mjuk och fin häst som lyssnade fint.
Lördagen var tänkt att jag skulle jobbbavidare med fredagens övningar, solen sken dock från klarblå himmel så det fick bli trav ute i ungefär 2 kilometer först för att sedan jobba vidare i ridhuset nu jobbade vi med att får tempoväxlingar och halter på exakt "rätt" ställe och la även in lite samling och ökning! Det är en fröjda att återigen känna en häst som har ett enormt klipp och driv i steget, verkligen jätte kul!
Idag kom Elin till stallet vid halv elva tiden och vi skulle bege oss ut på "upptäcktsfärd" dvs försöka hitta en ny runda och det gjorde vi en bra kör runda som tog en timme med mesta dels trav. Sista biten var på asfalt, det är bra för hästarna att jobba på asfalt ungefär en dag i veckan det stärker ligamenten i deras ben och gör att de blir tåligare och starkare. För körhästarna är det nästan ett måste att det är vana vid att trava på asfalt eftersom maratonsträckorna ofta är på asfalt, det negativa när man kör maratonsträckorna på asfalt är ju att man har brodd på hästarna och då sliter man på brodden och hästarna får ett lite snett i tram med sin hov.
När vi kommit tillbaka till stallet idag började jag på mitt nya projekt, "projekt selen" dvs ta isär hela selen och putsa och fetta allting. Jag försöker putsa selen varannan vecka men då tar jag inte isär den utan putsar den som den är. Men nu har jag bestämt mig för att det ska bli storrengöring, hela däckelen, svanskappa och linorna är klara... Bara resten kvar!

Isa vilar sig i form innan SM-klassen på Bollerup!

Jag har även tagit tag i att betala medlemsavgift och licens, i år tävlar vi för Vetlandaortensryttarförening efter mycket påtryckningar och övertalningar! Ska bli kul att representera en lite större klubb med mycket aktiviteter, måste bara komma på ett sätt att få in dem körsidan också... ;0)

Nej, nu är det dax för lite soffhäng efter en mycket aktiv helg, tillbringade stor del av lördagen på hopptävling med en av mina bästa vänner! Hade mycket trevligt med fina hästar och trevliga människor.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: emilia

hej hopp :) tänkte på det där med länkarna, att dom inte syns. märkte precis att det är så på min blogg med :O men hittar inte felet.. hör av mig om jag löser det..

2011-03-08 @ 22:42:35
URL: http://eemilian.blogg.se/
Postat av: Kim

Hej

Jag är ju aldrig tid att gå in och läsa din blogg (fy skäms på mig).

Men nu när jag är här så kan jag ju passa på att tacka för hjälpen i lördags =)

Och...du har en mycket fin blogg ;-)

Kram till dig vännen

2011-03-09 @ 14:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0