Dressyr träning

Idag har vi varit på Dressyr träning Isa och jag, klockan tio rullade vi från stallet mot Karins ställe. Jag får erkänna att jag var lite nervös... Inte för träningen utan att jag och Isa skulle ut och åka helt själva, hon har ju hoppat över bommen och varit ganska stökig ibland men den senaste tiden har hon sött sig utmärkt och så även idag! Vilket var väldigt skönt, det underlättar om man kan åka iväg själv ibland!

Idag blev det mycket fokus på att flytta hennes bak- och framdel och verkligen känna efter var jag hade henne så att hon verkligen stannade mellan hjälperna. Vi hade gramantygel på henne för att hon inte skulle bli så stark för mig, skillnaden blev total och jag hade en häst som jobbade med mig istället för mot mig och när jag kunde koncentrera mig på det vi skulle göra och verkligen inverka på rätt sätt.
När hon slappnade av och följde mina skänklar så är verkligen ridningen lätt där i mellan fick vi dock jobba riktigt hårt både jag och Isa, hästen såg utan som den hade duschat och jag var skakig i både ben och armar när passet var färdigt.

I slutet testade vi till och med lite början till skänkelvikning i galopp, häftigt! Trodde knappt att min lilla pärla kunde sånt men som Karin sa så kan hon väldigt mycket och är väldigt fin när hon som sitter där uppe och styr verkligen jobbar och visar Isa rätt saker... Sen tillkommer det ju även att "matte" inte bara kan sitta där och vara snäll utan ibland får man faktiskt kräva saker... Härligt att känna att man har saker att jobba med tills nästa gång och att vi är på väg framåt, jag fick även mycket beröm för våra fina galopp fattningar, kul när det funkar och man har gjort det på rätt sätt.

Vi bokade in en ny lektion om två veckor.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Christina

Härligt Mikaela:D!

Kan riktigt känna hur bra hon gick;)!

Kram/C

2011-05-16 @ 19:21:40
URL: http://stuterirubin.blogg.se/
Postat av: emmaa - ryttare&fotograf

va med i kvällens blogg du behöver bara skriva "jag är med" i detta inlägg http://emmahellgrenn.blogg.se/2011/may/kvallens-blogg-1.html#comment :)

2011-05-16 @ 19:46:29
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0