Göteborg

Vi har tillbringat helgen i Göteborg, Andreas och hans bror skulle springa Göteborgs varvet och sen skulle vi sova hos ett par kompisar som bor i Kungälv. Kul med en helg borta och bara ha tid att umgås...
På lördag morgonen hade jag utsläppet i stallet och skulle fixa allt till Isa och Dockan så fam F bara kunde ta in på lördag kvällen.
 Döm om min förvåning när Dockans juver är sprängfyllt och det kom klar vätska ur de. Min tanke va så klart att jag kommer missa fölningen så det var många tankar och samtal den helgen som kom in på Dockan, konstigt va!?!

Andreas och Johan klarade båda av Gbg varvet på bra tider, jag stod på Avenyn och tittade på löpare i 4 timmar så jag såg ut som en tvättbjörn (vit efter solglasögonen) men det var kul och en riktig folkfest! Mix megapol sände live därifrån och man såg de mest häpnadsfyllda klädval på vissa som sprang, alltid från rökdykare till folk i geting dräkt.

Kvällen spenderades sedan i kungälv med diverse onyttigheter så som pizza och godis, Andreas hade väl dock gjort sig förtjänt av de.

Andreas (i blått) på Avenyn.

Nu började rapporterna komma om att det droppade från juvret osv så det blev till att krypa till sängs med mobilen på full ljudstyrka så jag kunde få info om något skulle hända. På söndag morgonen stod hon dock själv i boxen, skönt, då kanske jag skulle hinna hem. Veterinären i stallet tittade på henne innan Dockan fick gå ut och gav henne max ett dygn innan fölis skulle komma.

Vi spenderade söndagen på Bohus fästning, mycket intressant och sevärt. Dock regnade de en hel del och vi hade inte riktigt kläder efter väder vilket var synd. Helt fantastiskt vilka byggnader de gjorde förr.

Bohus fästning.

Innan vi sa hej då till Jenny, Gustav och Molly för denna gången blev det middag på IKEA. Sedan styrde vi då åter färden mot Vetlanda.
Jag åkte ut till stallet nästan så fort vi var hemma, om jag tyckte juvret va spänt innan så va de ingenting jämfort med nu, när hon rörde på sig så sprutade mjölken! Jag bestämde med mamma att hon skulle följa med ut lite senare och titta till henne, känlan var helt klart att det skulle bli föl på natten.

Fortsättning kommer i eftermiddag, håll utkik...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0