Massage

Igår fick Isa massage av Eva, i början gick hon omkring i boxen och tittade på allt annat men Eva som är envis följde efter och efter ett tag stod Isa med huvudet nersänkt, slutna ögon och ryckande mule! En häst som njöt i fulla drag...
Jag fick mycket beröm över en liksidig häst som var väldigt mjuk och fin i muskelaturen! Härligt, då är inte min känsla helt fel att hon är liksidig och mjuk i kroppen nu.

Hade också fått en kommentar i mitt förra inlägg angående min felparkering, att det inte var polisen som delade ut "böteslappar" jag såg bara att det stod -"utfärdad av polismyndigheten i Jönköpings län på den" och trodde att det då var polisen!?!
Hade även fått påpekan om att det är "fel" att parkera på trottoaren och det vet jag att det är men jag stod inte på trottoaren utan med lite av däcken uppe på stenen som gränsar mellan gata och trottoar, här är ingen nivå skillnad ute på gatan... Ja, ja det är väl bara att betala och se glad ut!

Blir vilodag även idag och imorgon för Isas del, på söndag blir det en tur i skogen med Josefin och sedan på måndag börjar allvaret igen med uppladdning inför tävlingar två helger i rad.
Man märker att gräset börjar ge verkan nu igen, Isas mage har börjat växa... Jag funderar faktiskt på att köpa en "betesreducerare" till henne, någon som har erfarenheter!?! Bra eller dåliga dela gärna med er! Det jag är orolig för är att hon ska få skavsår av grimman, hon är ju så känslig i skinnet. Vi får se jag ska fundera ett tag till. På måndag ryker även pälsen, hon får väldigt tät päls och när hon jobbar och det är varmt blir hon väldigt svettig så det är bättre att klippa henne så blir även orken bättre.

Ringde till Charlies häst & hund idag och beställde ett nytt regntäcke, de har en priskampanj på amigos regntäcken, så jag bad dem lägga undan ett till Isa, får bli tävlingstäcke först och sen ute i hagen... Bra att fynda!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh jag har provat 2 olika greenguards. En "mjuk" variant som är som en grimma med en korg runt mulen, den ger inte skav som den hårda varianten jag har provat, den hårda greenguarden är som ett hårt plast nät man fäster i grimman så att nätet sitter över munnen. Båda funkar säkert jättebra o

Man har en häst som låter dom sitta kvar!!! Teddy är totalt hopplös! Han får av sig allt! Vet inte alls hur jag ska få allt att sittakvar. Har du tips så får du gärna komma med do

! Mvh veronica

2011-05-21 @ 17:05:21
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0