Skräckblandad förtjusning

Snart är det dax för tävling och jag måste säga att jag ser fram emot den med lite skräckblandad förtjusning... Jag har inte tävlat sedan månadskiftet juli/augusti förra året och förra året körde vi bara en "riktig körtävling. Skräcken är dressyren, hon är ju så fin hemma nu hoppas jag kan få till det på dressyrbanan nu också har inte riktigt lyckats där på ett tag. Men det är bara och försöka tänka positivt och släppa fram de bra känslorna och trycka bak de gamla någonstans långt bak... Eller försöka gömma dem helt!

Förtjusning är så klart allt det andra... Tävlingen, alla människor, presicion och maraton!!! Det ska verkligen bli jätte kul! Sen ska det så klart bli kul och träffa folket på "Grönkulla" och återse Etna och hennes lilla fölunge Aurora. Förtjusningen vinner över skräcken så nu har vi bestämt de och nu ska ni slippa höra mig svamla om alla mina konstiga känslor ;0)

Idag börjar vi förbereda så smått inför tävlingen Isa ska få ett dressyrpass på banan med vagnen och hon ska klippas! Hon ser ut som en teddybjörn med alla päls och svettas väldigt lätt och mycket så nu åker pälsen av. Vi ska även börja packa så smått... Göra klart maratonlådan och mat osv saker som man ändå inte andvänder hemma.
Imorgon blir det återigen ett dressyr pass för Karin, ska bli roligt att jobba vidare med lösgjordheten och det gynnar nog även körningen på lördag.

Wella börjar så smått förstå att vi männskor är rättt så roliga figurer, igår fick hon vara lös i stallet medan Dockan blev friserad och borstad (man kan ju inte se ut hur som helst bara för att man har blivit mamma). Hon utforskade täcken "Ikea-kassar" och hinkar, hon hann även med att bli kliad och klappad av diverse personer. Jag tror hon håller på och bli stallet lilla kel-gris. Hon gillar dock inte att ha grimma på sig, så mycket som hon bockar och skakar på sig när den kommer på hoppas jag att hon lungar ner sig annars blir hon svår att rida in...

Nä nu ska jag ha en lugn och ledig dag innan det blir stallet ikväll, sola med Emma står på schemat!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0