Dressyrträning

Ja så har de gått några dagar utan blogginlägg, sorry!
I måndags fick båda hästarna gå ut med vagnen i skogen, vi körde mycket S på vägen, dvs ställer och kör från vägkant till vägkant. Det går och göra mycket av dressyren ute i skog och mark...

I tisdags var jag och Allman på dressyrträning för Karin, de va verkligen så kul och träna igen! Va ju ett tag sedan sist...
Vi jobbade mycket med formen på honom att han ska behålla den i igångsättningar och avsaktningar, han har en förmåga att slå sig lite fri emellanåt. Men mycket är också upp till mig, jag måste vara super tydlig och inte lätta i handen osv. Vi ska försöka träna nästa onsdag också för nu var han återigen lite "hingstigt" okoncentrerad och de går inte för sig!
Dockan fick sig en körtur, i lugn samlad trav i mörkret!

Igår jobbade jag så Allman fick en vilodag! Idag väntar hoppträning med Jennifer, i lammåsa.

Ska försöka hinna uppdatera med lite mer nyheter inför helgen ikväll, så håll utkik!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0