Fullt ös

Här är det fullt ös, medvetslös som gäller...
Igår ringde klockan vid sex, upp och hoppa! Först på tur stod Etna, ett tömkörnings pass var vad som stod på schemat. Där jobbade vi mycket tempoväxlingar och att ha kvar stödet på yttertöm! De gick riktigt bra...
För Allmans del var det träning hos Karin som gällde. Vilken skillnad på häst, hela passet bjöd på total lycka och många "aha" upplevelser. Vi jobbade vidare med formen och även här tempoväxlingar där fokus låg på galopp-skritt, skritt-galopp för att verkligen se att han är lydig och lyssnar. Sedan tränade vi även vidare på skänkelvikningarna som till slut flöt riktigt bra, här måste jag själv tänka på att jag inte över rider så han tvärar för mycket o drar ner på tempot... Måste tänka framåt med flyyyyt! Härligt i alla fall när man känner att man kommer vidare...

Idag är det jobbdag för mig, Allman vilar... Dockan och Etna ska ut på ridtur! Blir spännande o höra vad Josefin tycker om Etna.

I helgen blir det mycket häst, de e tävlingar i Vetlanda och vi ska försöka komma iväg och löshoppa fölen... Vore skönt o ha gjort de någon gång innan snön kommer.
Förhoppningsvis blir lösdriften klar, så Isa, Wella och Fortuna kan komma ut där.
Allman ska få prova sin nya hage imorgon hoppas han kommer att trivas.

Nu en fråga till er kära läsare... Vad vill ni läsa om?!? Berätta så ska jag försöka skriva om de ni vill :0)

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag är völdugt nyfiken att läsa om ditt upplägg för lilla fölisen hur du tränar/förbereder henne samt hur du tänker runt foder för fölis och resten av dina fina hästar:)

2011-11-11 @ 08:40:44
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0