Hel dag

Idag har verkligen mer eller mindre hela dagen tillbringats i stallet... Hovslagaren kom vid klockan nio och så skulle alla hästar få fina fötter, under tiden passade jag och Josefin på att fixa i stallet!
Det är verkligen skönt med väluppfostrade hästar som står still och uppför sig vid skoning osv. Så nu är de tre hästarna som jobbar rustade för vinter och snö.

På eftermiddagen fick Dockan och Etna jobba på fältet. Den svarta lilla damen är just nu inne i en period där hon är väldigt billig... Skriker konstant efter Wella och är minst sagt hysterisk mest hela tiden. Så efter en förspänning som var minst sagt kaotisk då hon gärna hoppar på bakbenen... La vi fokus på att rulla på i trav med lugn och bärighet!
Etna jobbade vi mycket på böjda spår och detta gav den utdelning jag ville då hon till slut släppte riktigt fint i nacken. Jag kan uppleva henne som lite "trippig" i traven ibland men när hon går i rätt form så blir trycket och takten så mycket bättre, härligt när man letar efter något och hittar de även om stunderna är korta ännu... Men de kommer!

Vet inte vad jag skulle göra utan härliga Josefin hon har hjälpt mig hela dagen... Ikväll ska vi nog till henne ett gäng och äta ska bli trevligt o se hur hon bor ;0)

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0