Lördag

Jag vet, jag vet att det dragit ut på tiden något alldeles förskräckligt för er mina kära blogg läsare, att få läsa om våra äventyr från helgen.
I lördags var det alltså dax för tävling på hemma plan i Vetlanda en LC (80 cm) och en LB (90 cm).
Jag lastade Allman och fixade allting hemma själv tävlingen började inte förrän kl ett så jag tänkte mig en lugn morgon med manklippning och puts av allting hemma... Men TJI fick jag när hästarna var mer vilda än tama och hade glömt allting om uppförande. Dessutom rymde Wella två gånger, behöver jag tillägga att mina hästar var rätt billiga då!
Väl på plats i Vetlanda installerar jag Allman i hans box och det första han gör är att lägga sig ner, de va den rykten och de rena fina tävlingstäckena.

Jennifer och Allman startade i mitten av första klassen som hade 30 starter. Nollan i grunden är klockren, lugnt, kontrollerat och avvägt. Omhoppningen, även den i bra rytm och väl avvägt. Dubbel nolla och in på en andra plats... Frågan var nu hur långt de skulle räcka?!?
Det höll... Andra platsen var deras! Glädje i vårt gäng, Allman fick havre och ensilage och pusta ut i sin box medan vi hann äta middag och ta det lite lugnt.

I nästa klass startade de först, Jennifer trodde inte de skulle gå så bra i denna klassen då det var långa och ganska givna vägar i omhoppningen... Allman är annars en mästare på att vända upp mot hindrena.
Ännu en klockren runda, i omhoppningen får Jennifer bra snurr på galoppen och får till en bra tid även här. Men är man först ut är det klart man går upp i ledning ;)
Dock fick de behålla den hela klassen igenom, ännu en vinst!
Vi fick så mycket positiva ord om "vår" lille hingst under dagen och lyckan var total när de fick galoppera först i ärevarvet.
Dock kände vi allt av vemodet också, Jennifers sista ponnytävling och hon och Allman som precis har börjat hitta varandra... Det är sorgligt! Men en klass på söndagen och KM:et i Vetlanda hade de ju i alla fall kvar.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Christina

Härligt Mikaela!! Duktiga Allman o ryttare!



Kände igen mig när du berättade om morgonen på tävlingsdagen;)! Varför ska det alltid bli kaos just när man ska iväg...?

2011-11-15 @ 12:46:12
URL: http://stuterirubin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0