Tid

Jag tror seriöst att tiden går fortare på landet, känns som någon sitter på klockan och den skenar framåt... Man har hur mycket som helst att göra och dygnets ljusa tid blir bara mindre o mindre.

Igår var i alla fall jag och Josefin (vad jag skulle göra utan henne och alla mina underbara människor i min närhet vet jag inte just nu) väldigt effektiva! Vi hann med att...
• Klippa Etna
• Köra Etna
• Göra klart ännu en hage till Allman
• Dra ihop riset i nya hagen
• Rulla massa tråd
• Köra Dockan

Va vi inte effektiva så säg?!? Jag tycker vi va mycket flitiga och allting blev bra gjort det är väl så det ska vara...
Det var riktigt kul att sitta bakom Etna igen, en häst som bar sig själv betydligt bättre än i vintras och även hade bättre egen balans! Kul, när det känns bättre än man minns det.
För hennes del kommer det till en början handla mycket om att verkligen befästa allt i den lätta dressyren och få bättre kondition och mer styrka. Allt med sikte på en rolig säsong 2012.

Allman har gått hårt ett par veckor nu så han fick 3 dagar välförtjänt vila. Idag blev de dock jobb igen i form av en skritt tur med Josefin på drygt en timme.
Imorgon väntar återigen en dressyrlektion för Karin.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Anette Holmgren

Det ser ut som om hon njuter av att bli av med all päls, saknar henne... K kommer i morgon och är lite ledsen att hon inte hann säga adjö till henne. Etna har nog mysighetsfaktor 10/10!

2011-11-08 @ 16:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0