Lägesrapport

Tänkte jag skulle rapporter om läget här och nu...
I tisdags var Fanny och Josefin ute på en skritt tur med hästarna, i mycket dåligt väder. Till och med jag tyckte synd om dem och jag brukar inte vara känslig ;0)
Dockan var dock lite öm och stel i ryggen, tror det var lite träningsvärk sedan passet på åkern och det regniga och kalla vädret gjorde kanske även det sitt till. Så nu mera är det täcke på som gäller för damen ute.

Igår fick båda ett pass med vagnen ute i skogen, jag fokuserade på avbrott och samling.
Dockan var ovillig till att jobba på tygel till och börja med, hon verkade fortfarande lite stel... Men jobbade sedan på bra, hon är ju så härlig när man får henne att jobba på rätt sätt.
Allmans problem är istället att han gärna har bakdelen "efter" sig. Man får verkligen jobba med honom så att han trampar på bakifrån och använder sin energi på rätt sätt. I början förstod han inte riktigt galopp komandot i vagnen (han har ju inte jobbat så mycket o galopp i vagn) men även det sitter mycket bättre nu!

Idag lyser solen från klarblå himmel igen, underbart! Allman och Josefin ska rida galopp intervaller på åkern idag, perfekt höst träning.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0