Den gågna helgen

Tänkte försöka "knåpa" ihop ett inlägg om helgen... Dock kommer ett separat inlägg om "Pay and Jumpen" imorgon så håll tillgodo kära vänner.

I fredags red jag ett helt underbart dressyrpass på Allman, han gick som en klocka efter att ha "stimmat" en stund eftersom han inte hade riktig koll på allt och alla, något som är väldigt viktigt för honom. Men när han väl kom till ro och arbetade var känslan fantastisk, tänk vad bra detta kommer bli med mer träning och när vi känner varandra ännu bättre. Jag jobbade mycket med tempoväxlingar och fokus på att hålla samma stöd i tygeln hela tiden, han svarade med en fin eftergift som gick att reglera både uppåt och neråt. Jag har också kommit fram till att när han är ofokuserad i början av passet är det bättre att hoppa över traven och istället komma fram i galopp direkt då blir han mycket lättare att jobba med, i traven bara spänner han sig och blir då lite "struttig".

Sedan begav jag mig till ridhuset för att kika på hästarna i boxarna och träffa lite trevligt folk, kvällen avslutades med Fam Grönkulla och paret Gulmåra och deras vänner på en pizzeria. Mycket hästprat hela kvällen...

Lördagen bjöd på sol från klarblå himmel, spännande att se alla hingstar på riktigt! Min favorit fortsatte vara favorit även bland de andra 20 hingstarna. Lagom fram till Lunch kom Josefin och Daisy (Josefins fantastiskt fina hund) och höll mig sällskap, vi hann även ut och fixa foder, box osv till Allman innan det var dax för bruksproven. Även här var det idel fina hästar med bra uppvisningar även om en av dem var helt i en klass för sig. E och hennes fina Gandalf, där har vi ett par som jobbar helt i samförstånd, otroligt kul att se.
Massa hästprat blev det med goda vänner, tänk att alla vi fjordhästmänniskor är så trevliga ;0)
Lördags kvällen bjöd på god mat i ridhuset för att sedan bjuda på en ute kväll med bowling och sedan utgång, helt enkelt en väldigt bra dag!

Så var det då dax för söndagen, dagen då det skulle avgöras... Tyvärr missade jag upplösningen med hingstarna! Men min favorit som var Joker gick in och det med råge 44p och bästa hingst! Jag kanske har lite öga för sånt där i alla fall :p jag gillar ju annars bättre att se hästarna med ryttare på ryggen eller vagn efter.
Även denna dagen såg man mycket fina hästar och träffade många glada människor! Extra stort grattis till Yxnavall och deras fina fölunge som blev fölchampion.
Tyvärr blev dagen lite för lång för mig, med mer jobb väntandes i stallet fick jag hoppa över BIS klassen. Huvudet värkte av trötthet och alla intryck men jag somnade ovaggade igår...

Tack alla för en fantastisk helg!!! Synd att man inte hinner prata mer bara, men det trillade in ett roligt mail i inkorgen idag, en helg för unga fjordentusiaster vore väl något att dra igång...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Jennika

Ring mig, har bra saker att säga om helgen med ungdomarna.

2011-09-20 @ 18:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0