Födelsedag

I söndags var det min födelsedag... Den firades på tävling med Johnna och hennes familj, jag skojade med Johnna för några veckor sedan och sa att om du och Hero är nolla på min födelsedag så är det en jätte bra present. Hon gav mig den presenten, nolla i 60cm Clear Round och tyvärr ett nedslag i 70cm på sista hindret, retfullt men ändå två mycket fina rundor!
Sedan begav jag mig till nya stället för att måla lite, fick sällskap av Fanny därefter var tanken att jag skulle ridit Allman men all kraft hade liksom runnit ur mig så det blev istället hem och lägga sig i soffan... Jag dras just nu med en envis förkylning som vägrar släppa taget, tröttheten följer ju med som ett brev på posten!

Isa hon går just nu bara och skrotar i hagen med Diamond... Så alla fokus hamnar på Allman, ändå har jag inte hunnit med honom som jag har velat den gågna veckan :/ det är så fullt upp med allt inför att vi ska flytta.

I måndags vilade han... Tisdagen spenderade vi nere i vattenpoölarna och tränade "vattenhinder", Allman tyckte det var kul och bjöd fint i både trav och galopp, så förhoppningsvis har vi inga problem i vattenhindrena! Onsdagens äventyr har ni ju redan läst om, då vi tränade dressyr.
I torsdags blev det ofrivillig vila, hovlagaren var här och Linda hämtade hem Hannibal... Så jag tillbringade ändå 5-6 timmar i stallet och sen var orken slut. Josefin och Allman var ute på skritt-tur i fredags, det var första gången Josefin var ute på honom... Och det hade gått toppen och jag tror nog att även hon kommer vara väldigt svag för honom om ett tag.
Dressyrkörning på banan stod på schemat på lördagen, grabben skötte sig exemplariskt! Så då vet ni vad vi har pysslat med i veckan.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0