Inga gissningar?!?

Nu tycker jag allt ni va lite dåliga på att gissa kära läsare ;0)

I måndags fick båda Dockan och Allman gå på banan med vagnen. Jag körde Dockan först, med henne fokuserade jag på volter, att få henne att mjukna i sin höger sida är väldigt svårt. Detta är ett problem vi haft från början och det tar tid att jobba bort... När vi började med henne sprang hon med huvudet vikt åt vänster hela tiden detta har jag jobbat bort och hon börjar bli riktigt fin i den sidan, då kommer höger sidan och det är väldigt svårt att flytta över henne på höger töm! Men jag känner att vi e på väg, Christer löste det sist så jag hoppas ha henne bättre i maj än va hon va sist vi tränade så vi kan komma ännu längre.

Allman är för tillfället riktigt fin och avspänd!
Med honom la jag fokus på att försöka skruva upp tempot i traven och ändå behålla formen. Han vill gärna tappa takten och bli lite "långsam".
Även halterna tränade vi på då han gärna "faller" lite åt höger om inte jag passar med pisken på höger sida och håller helt jämnt i honom...
Alltså är ju problemet egentligen kuskens :p

Igår vilade båda hästarna då jag jobbade, idag blir det galopp gör båda på fältet!
De behöver träna på att bara rulla på och få mycket galopp i kroppen då blir de inte så jobbigt i maraton hindrena sen! Nellie och Fanny rider dem då jag har möten hit och dit hela dagen! Började med tandläkaren 8.30, apt 10.00, annat jobb möte kl 14.00 för att sedan avsluta med möte i ridhuset 18.00... Fin dag va?!?
Skriver om den röda vagnen ikväll...

Kram
Mikaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0