Precision

Så när vi fått våra fina täcken var det dax att ladda om. Tur jag hade Nellie och Jeppe med mig... De selade och jag gick banan!

Dockan först ut, kör en clear round med henne, nolla och jätte fin och följsam!
Först ut i den "riktiga" klassen... Nolla i grunden, i omkörningen trillade tyvärr tre bollar. Men jag fick kvittot på att det är INGA som helst problem att galoppera med svarta madam längre, hon gör det mjukt o följsamt! Detta kan nog bli riktigt bra...

Allman var sist ut, strular rejält och har fokus på helt annat håll, tre bollar ner!!! Jag bad att få köra om, kör då hela rundan i galopp... Vilken skillnad rund och fin häst som rullar på framåt utan att bli "vinglig"! Detta "problemet" hade jag med Isa också när hon var orutinerad... De vet inte vart de ska och blir då veliga, men i galopp får man mer flyt. Ännu en bra sak att ta med sig...

Jag känner att jag har mycket att ta med mig från denna dagen!!! Nu blickar vi framåt med fina hästar... Behöver jag tillägga att jag LÄNGTAR redan till nästa tävling...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0