Små folket

Vi har nu mera döpt gänget med Fortuna, Wella, Pepsi och Prinsen till "Små folket" vi kan ju inte kalla dem fölen och shettisarna...

I tisdags jobbade Pepsi i tömmen först ut på vägarna med linor skramlandes på "släp" och sen lite på volt och träna lydnad. Vi avslutade med att gå över skaklerna in i vagnen och stå still! Pepsi är körd innan så hon ska bara utbildas vidare... Därför går vi lite fortare fram med henne.
Igår fick hon en lång tur på vägarna i tömmen! Duktig fröken som är otroligt snäll men tycker det där med att stå still är rätt onödigt!

Prinsen fick i tisdags komma upp i träd dungen med selen på... För att inte vara jobbad så mycket skötte han sig super! Jag tycker om att köra runt träd och stenar med de unga hästarna det blir liksom mer naturligt för dem och lära sig att svänga! Även han fick prova att gå över skaklerna, de bekymrade inte heller Lill-killen...
Igår fick han vila och idag ska vi ta oss upp bland träden igen!

Jag trodde jag skulle rida en "matt" Alle igår efter träning i o-hamn, betäckningar och maraton träning... Oj, vad jag bedrog mig, mannen har så mycket energi så det sprutar ur öronen på honom! Skritt?!? Vad är de...
Vi tog oss i alla fall ut på en skritt tur i en timme! Härligt med pigg häst i träns utan nosgrimma och jag iförd mjukisbyxor barbacka... Ibland får man släppa på alla måsten och krav och bara ha de, mysigt!!!

I eftermiddag ska jag och Fam F ut på äventyr igen ;0) håll utkik så avslöjar jag vart... När vi är på väg!!!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0