Mitt stall

Fick en fråga om hur hästarna står i stallet, i vilken ordning...
Det är tre boxar till vänster och en till höger, Alles box är den första till vänster, i vintras stod både Wella och Fortuna i boxen jämte honom... I år får vi se hur de blir med hästar på lösdriften eller i stallet, så mitten boxen är lite tillfällig. Dockan står sedan längst ner till vänster, Diamond står i den ensamma boxen till höger.

Kanske hade varit mer logiskt att ha Allman där kan man tycka?!?
Men grejen är den att i den boxen kan man inte stänga helt om de står en häst i gången... Det innebär ju att den hästen alltid kan ha huvudet ute i gången och det är inte så lämpligt med en hingst.
Och sen är Diamond otroligt sur på andra när hon äter så hon sparkar "sönder" box väggarna, får hon stå själv är hon hur lugn som helst!
Allman fungerar bra jämte andra hästar och då tycker jag han kan få ha den kontakten med dem. Det är "bara" vanligt galler mellan dem men de fungerar jätte bra. På tävling ser jag helst att han står i en hörn box med Dockan på sin utsida, då är han lugn för henne känner han redan...
Hoppas det var svar på det du undrade... Jätte kul med frågor ingen mer som har några på lager?!?

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack!! Dalex kommer nämligen stå bredvid sto i nya stallet men då vet jag att det funkar, bara hålla tummarna för att det funkar för Dalex :) ( eller stoet)

2012-08-16 @ 20:22:34
URL: http://www.teamdalex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0