Besök i Hällaryd

Igår förmiddag åkte jag och Doris ut till Jennifer... Lite gos och frisering av Fortuna stod på schemat!
Lill-tjejen, som inte är så liten längre, jag gillar verkligen hennes uttryck och temperament. Ska bli så kul och följa mina små prinsessor.

Får nog dock inse att någon päls på ryggen kommer hon nog inte få, så vi kanske skulle höra om Helosan vill sponsra oss?!?
Kommer vara stor-konsumenter av de för att hålla skinnet mjukt och smidigt... När sele och sadel ska på, hörde av en kompis som haft en häst med kala fläckar på grund av skav från sadeln (innan hon köpte den va den skadan skedd) att hon haft äkta fårskinn på med pälsen mot hästen och då var de inga problem...

Så det blev lite klippning av manen, gos, rykt och prat med Jennifer igår! Härligt när man känner att hästen har det så bra...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag hade äkta renskinn till min fjord som hade fått skav pga sadel. Kanonbra var det!!

2012-12-28 @ 19:36:44
URL: http://www.teamdalex.blogg.se
Postat av: Ewa

Renskinn ska också vara mycket bra för skav men är väl svårare att få tag på, kolla på nätet

2012-12-29 @ 17:46:43
Postat av: Anette Holmgren

Mor-opp-i-dan!! Ska se om jag hittar något foto på ung Vidja att skicka till dig! Härligt att Alle verkar vara på gång igen!

2012-12-29 @ 19:50:19
URL: http://www.gronkulla.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0