Spån hämtning

Igår hade jag och Jossan bestämt oss för att hämta spån... Och jag hade även beställt hö för att ha allt hemma över jul! Så vi hämtade släpvagnen och stack iväg. Kom iväg bra i tid från hämtningen också... När vi väl var hemma igen började problemen!
Påskjuts bromsen gick i så fort vi backade, så de bara spann i snön. Men nu är vi ju väldigt envisa och min hyresvärds son var även han vid stallet. Så efter massa slit, jobb och en hel del skratt hade vi dragit, puttat, vinschat (med hjälp av hö hissen) in släp vagnen på logen... Vilket "sjå" mitt i allt ihopa insåg jag att de finns små fördelar med att va inhyrd, men de är minimala. Uppskattar mitt stall så mycket även om det är hårt ibland ;0)

Så framåt två var vi klara, uthungriga och väldigt spåniga... Undrar om många tyckte vi var smutsiga när vi var iväg och mat?!?
Det blev även ett besök på Charlies för att hämta klippmaskinen och julklappar! Så behöver någon ha sin häst klippt så kan vi lösa det igen...
Alle fick sina stretch övningar gjorda annars var det inte så mycket mer jag orkade göra igår...

Träningsvärk och väldigt trött i kroppen är resultatet idag!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Christina

En riktigt God Jul och ett underbart Gott Nytt 2013 önskar vi dig! Kram från Stuteri Rubin :)!

2012-12-23 @ 09:45:03
URL: http://stuterirubin.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0