Avbrutna stolpar

Bonden kom o skottade snö igår... Och lyckades även backa ner en stolpe! Vilket var mindre bra eftersom det är rätt hårt i backen just nu, vilket gör det hela lite knepigare när man behöver få ner en ny stolpe.
Men, men glad i hågen ringde jag min morbror (som har stor gård) på morgonkvisten och frågade om han hade några tips...
Han rabblar massa om varm vatten, povisoriska stolpar osv. Till slut frågar han... Du har provat o sträcka upp tråden och se om du klarar dig utan den stolpen?!? Öööö, nä, tala om o känna sig som blondin Bella,blev jätte bra när jag sträckt tråden... Så var det problemet löst och hästarna kunde få komma ut.

Annars har mesta tiden idag gått åt till att "tjata" häst med Jenny H på Yxnavall... Det går otroligt lätt att prata bort massa timmar! Fick även en liten rundvisning bland alla fina hästar i hagarna. På näthinnan fastnade det fina hingstfölet, som blev bästa föl i Vetlanda. Ska bli spännande att se vad det blir av honom.
När jag väl kom hem var det för sent för ridning så idag blev det vila... För Alle!

Nu ska jag sova klockan ringer kvart i sex imon, upp och jobba extra!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0