Dessa hästar

Igår skrev jag ju att jag var otroligt omotiverad för allt... Var dock tvungen att gå ut för att mocka och fixa stallet, sen tyckte jag dock "synd" om Alle som skulle vila en dag till!
Så på med sadeln och iväg. Vi gav oss iväg till "vattnet" och tränade lite, till att börja med blev de några hopp, innan mannen bestämde sig för att det nog inte var så farligt att bli blöt om hovarna ;0)
Jag är inte det minsta rädd att han kommer ha problem med vatten på tävling, han är liksom inte rädd utan det där att han ska hoppa hänger nog mer med i och med att han är mycket hoppad! Helt plötsligt hade vi varit ute en timme och jag som inte skulle göra ngt mer än att mocka... Även Wella och Fortuna fick sig lite pyssel.

Idag blev det ett dressyr pass med vagnen! En över taggad häst hade i början problem med att sätta sig på bakbenen och lyssna på mig... Vi la fokus på avbrott och igångsättningar. Sedan lugnade han sig och jobbade riktigt fint i slutet.
När han taggar så mycket får man ganska mycket i handen, mitt knep då är massa avbrott och igångsättningar... Då får man honom mer på bakbenen samtidigt som det får honom att slappna av fint och mjukna!

Har också bestämt mig för att tävla för Kalmar fjordhästförening detta året. Det innebär ju att jag tävlar SM på "hemmaplan" om vi kvalar dit... :p så sista helgen i april och första i maj lutar det åt att det blir SM kval.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Christina

Vilken tur vi har våra kära vänner när vi känner oss omotiverade:).

Jag vet inte hur jag klarat mig utan dem<3!

Kramiz<3

2012-02-29 @ 09:12:41
URL: http://stuterirubin.blogg.se/
Postat av: Becca

Hur kommer det sig att du bytt?

Fördelar/nackdelar? Vad "får du ut" utav att byta? (:

2012-02-29 @ 22:49:14
URL: http://fjordvicce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0