Ledig fredag

Idag har jag varit ledig (eller ska jag skriva igår klockan är ju över tolv nu) och de var både skönt och välförtjänt!
Började dagen på bästa sätt, en ridtur på fina Alle... Så skulle man får börja alla dagar!
Vi tog först en skritt tur i skogen på 15 min sen blev det ett riktigt hårt dressyr pass på fältet! Vi var rätt varma och svettiga efteråt båda två :)
Fokus idag låg på lydnad och lätthet i hand och mun. När han är så här pigg blir han lite som ett ånglok, han bara "matar" på framåt och då måste man få honom att lyssna och lägga tyngden på bakdelen och inte bara rusa framåt...
Jag fick igenom detta riktigt bra i slutet, då jag inte hade ngt i handen men ändå kunde växla både framåt och bakåt i varje gångart, härligt!
Igår blev de vila... Imon en lugn tur i skogen!

Igår kväll fick dock små damerna en riktig pysselomgång, borstning, lyfta hovar, klappa, pilla och peta lite över allt stod på schemat...
Båda två fick även prova att ha träns på sig, vilket mina fina små tjejer tog med ro. Två gånger tog vi av och på, de gapar snällt båda gångerna. Är verkligen stolta över dessa två, de tar allt med sådan ro och älskar uppmärksamheten de får.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0