Underbara helg

Nu är det snart helg igen, jag ser verkligen fram emot 3 dagars ledighet. Lördag, söndag och måndag... Ringer de från jobbet ska jag inte ens svara ;0)

Lördag förmiddag ska jag tillbringa inne i ridhuset, vi anordnar nationella tävlingar för ponny och häst. Sen blir de hem och köra Alle... För att sedan återigen styra in mot stan och fest hos Emma! <3
Söndag ska jag försöka ta de lugnt, för utom motion av Alle & Dockan ska jag inte göra många knop.
Sen har jag ju även måndagen kvar som ledig dag, då får vi se vad vi hittar på, pyssel med små brudarna står nog på schemat igen.
Tänkte jag skulle försöka göra något med dem nu två gånger i veckan så de har varit med om lite saker innan de släpps på ett välförtjänt sommarbete.
"Målet" med dem är att de kan ha träns går att leda i skritt och trav och kan gå i och ur skaklerna. Sedan får vi se hur de utvecklas om jag visar dem något i sommar.

Alle och jag skulle ju ha tävlat dressyr den 3 mars... Tyvärr blir det inte så då det har kommit lite annat emellan. Så vi får skjuta på dressyr starten ännu ett tag.
Fick dock ett glädjande besked från ridklubben. Jag får vara och köra inne i ridhuset alla förmiddagar fram till klockan tolv utom lördagar. Så nu kan vi börja träna. Mycket glad att de ger mig sånna möjligheter...

Kära läsare, tycker ni är lite dåliga på att kommentera... Har varit helt tyst här ett tag?!? Vad beror de på... Fråga, skriv vad ni vill läsa om osv. Jag vill ha lite respons ;0)
Skickar med en bild som bevisar att jobba med hästar och rida inte är så glamoröst som folk tror.

Kram
Mikaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0