Kiropraktorn

Idag var det alltså dags att bege sig till kiropraktorn med Allman... Både jag och Josefin har tyckt att man har kunnat ana en lite ojämnhet bak i trav. Ingen hälta eller så utan mer att han "skjuter" upp oss mer ur sadeln med höger bak det har helt enkelt varit mer tryck i höger bak än vänster...

Kiropraktorn höll helt med då han hade två låsningar på vänster sida om korset! Va härligt det är när de man känner stämmer överens med verkligheten... Då kanske man inte helt är ute och cyklar!
Han hade även en låsning i nacken på höger sida!
Jag växte nog 10cm under besöket också, han frågade mig hur gammal Allman är, 18 svarar jag! Han hade tippat på 8-9 år utifrån hur han såg ut i kroppen. Han sa också att det var en av de mest väl musklade hästar han sett, med musklerna på helt rätt ställe för att kunna jobba optimalt! Sen att han uppför sig exemplariskt när man är ute med honom gör ju bara saken bättre... Herre jösses vad jag tycker om denna häst!

Innan vi åkte iväg hade Alle fått jobba i vagnen, den "lilla gula faran" Daisy och Jossan var också med oss ute... De där Jossan och Mickan dagarna ger mig energi! Idag pratade vi massa tävlingar så jag tror det finns någon mer än jag som längtar till tävlingssäsongen drar igång...
Vill också passa på att tacka för de fina orden angående mitt jobbiga inlägg igår. Det är mycket som är jobbigt i livet men man får försöka belysa de sakerna som är bra...

Kram
Mikaela


Kommentarer
Postat av: josefina

Ja du är inte den enda , Putte var ganska förtjust i honom också ;)

2012-01-10 @ 11:52:17
URL: http://jnordlund.blogg.se/
Postat av: Anna Rubin

Va skönt att "fixa" till lite låsningar! Tänk om alla var så noga och uppmärksamma på sina djur! Härligt att han är så fräsch! Kul! Kramis

2012-01-11 @ 07:36:45
URL: http://annarubin.blogg.se/?tmp=27081924
Postat av: Anonym

Vi kanske skulle ta en massage på Alle som vi gjorde med Isa när hon var på topp

2012-01-15 @ 18:25:30
Postat av: Mikaela

Alle vill nog absolut ha massage Ewa det får vi boka in!!!

2012-01-15 @ 23:25:33
URL: http://teammr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0