Söndag

Nu har jag varit nere i stallet med mina trevliga grannar... De ska ge hästarna kvällsmat tors, fre, lör och söndag! Så vi hade lite förevisning om hur de går till osv. Verkligen toppen att ha grannar som ställer upp och hjälper till!

Alle och jag hade en riktigt mysig tur i snön idag va ute en och en halv timme med vagnen. Vi travade mycket och jobbade fram och tillbaka med olika tempon i traven, sedan samma sak i galopp. Jag tycker det är ett bra sätt att få dem lösgjorda och mjuka... Vi gjorde även mycket halter både från skritt och trav och de börjar han göra riktigt bra!
Han var rejält svettig när vi var hemma så när jag är tillbaka från Holland åker klippmaskinen fram!
Han fick iaf på sig massa täcke och in i boxen för att äta och torka... innan det blev massage med skrapan och riktigt rykt!
Bilden är från idag...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0