Maraton

Maraton dag!!! Och återigen... Vilka hästar, ni som inte vill läsa "skryt" om dem kan sluta nu... ;0) Först ut med Alle, vi börjar vänja oss vid det! Sträckorna gör han super, visar inte en tendens till att bli trött, skrittar in med en och en halv minut till godo! Inte illa. Väl ute på E sträckan gör han ett fantastiskt jobb, nu börjar han förstå och bjuda själv. Fick bra flyt i alla hinder utom trean där jag fick ett "stopp" och fick rygga lite för att inte ta C åt fel håll... Han travade glatt i mål och återigen massa beröm för en otroligt pigg häst. När vi selar ut Dockan, får jag höra "ryktet" fel väg i hinder ett! Jag missade B porten... Sånt som inte får hända men som händer!!! Utesluten ur maratonen, besvikelsen sved, mest i hjärtat!!! Han som gjort de så bra... Fokusera, glöm bort, ladda om!!! Dockan va också super på sträckorna inte det minsta tveksamt. I hinder ett lärde vi oss ännu en läxa, inte "trixa" med henne! Långa vägar med mycket galopp det är så fröken vill ha det och vi gör allt på hennes villkor ;0) Trean gick tyvärr lite väl bra så jag fick lägga en extra volt till C porten hon va för snabb, det gick för fort! Till de två sista hindrena hade vi hittat flytet och var näst snabbast i båda! Detta räckte till en fin 6e plats, Alle hade varit sjua om inte om varit... Dockan ligger totalt fyra!!! Så det måste jag försöka hänga i tills imon... Kram Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0