Presicionen

Nu tar vi en sak och en dag i taget så ni får följa oss på "riktigt" på lördagen var det ju dax för precision... Först ut var Allround klassen, vi startade näst sist! Så utgångs läget var bra, före mig var ingen nolla... De flesta hade tidsfel, så jag visste att va jag bara nolla i grunden så skulle vi bli sämst tvåa! Tiden var jag aldrig särskilt orolig för eftersom jag alltid galopperar med Alle, han blir så vinglig i traven... Så in och sätta en nolla i grunden och sen köra på känsla i omkörningen. Vilken grundomgång han gör, nolla säkert snyggt och felfritt... Så sen flög tävlings människan i mig, fort gick de och felfritt igen! Underbara häst!!! Det var väl bara Jennifer där bak som "klagade" mumlade något om åksjuke tabletter osv... Vinst i första klassen! Yes, då slapp jag Sibylla på kvällen utan kunde rikta in mig på en god middag, ja råkade nämligen säga att vinner ja så blir de "Black and White" ;0) Allman fick gå upp till stallet och pusta medan ja laddade om för SM klassen där va förutsättningarna helt annorlunda... Jag hade start nummer tre men nu hade vi en runda i kroppen och det var bara o ge allt! Jag har nog aldrig kört så fort i hela mitt liv... Tilläggas bör att det var vatten och pulverman grav med i nåda klasserna det klarade vi lätt som en plätt Alle va helt med på noterna! Återigen snabbt o felfritt i mål... Omkörningen är ett under att vi löste, jag kom tok fel på nummer arton men på något vis lyckas han "tråkla" sig igenom utan att riva... I mål och i ledning, men jag visste att det skulle gå och slå jag tog inte kortaste vägen in i mål... Och visst blev jag slagen av två stycken! Så ett brons... Så här i efterhand är jag super nöjd! Vilken dag och återigen vilken häst... Kommer ett inlägg om söndagen ikväll, håll utkik! Kram Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0