Isa

Isa född 1997 e: Viggen u: Saga ue: Torjus.
Den här presentation är inte lätt att göra, Isa är och förblir en häst som har presterat otroligt mycket!
Hon fick diplom på 40p som treåring och har sedan hunnit få två föl ett efter Cheen Femtio och ett efter Mimer i år är hon betäckt med Allman och vi hoppas på en avkomma till nästa vår! Vilken prestations stam va?!? ;0)

Jag tror dock de flesta minns Isa från tävlings banorna och det är även här jag har de flesta minnena med henne. Isa va hästen som alltid ställde upp och få är väl de gångerna vi kommit hem från en tävling utan pris tillsammans med henne.
Jennifer och hon har "kamperat" tillsammans i ridgrenarna, placeringar i regional lätt A hoppning och i flera av de olika LB programmen i dressyr!
Med mig har hon sedan otaliga vinster och placeringar upp till Msv körning.
Vi har även placeringar både i bruks- ridning och körning...

Nu har jag inte papprena framför mig men tror hon har dessa prestations medaljer, guld i hopp, silver i dressyr, guld i körning och sedan silver i båda bruksgrenarna!
På SM var hon trea i allrounden 2005 annars får man väl säga att vi haft stolpe ut gällande SM och NM då vi varit kvalade men skador osv har satt stopp för deltagande!
På bollerup 2010 lyckades vi dock knipa silver i både brukskörningen och i precisionen.

Finns liksom inte ord nog att beskriva denna lilla kämpar häst...
Nu hoppas jag verkligen att hon kan göra lite "nytta" i sitt nya liv som avelshäst!!! Hon har ju lite "udda" stam och är ju verkligen en prestations häst ut i hovspetsarna!!!
Har ni frågor eller funderingar om Isa så fråga på... :) har säkert missat massa om henne!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0