Körkurs

Körkursen i lördags var väldigt lyckad, tror alla deltagare åkte hem med mycket nytt att träna och tänka på.
Vi började med att gå igenom selarna på morgonen, både lok- och bröstsselen hur de ska ligga och vad man ska tänka på inför en funktions kontroll.

Sedan började vi fm passet med att jag körde Alle visade lite hur jag vill ha hästarna och vad jag tycker är viktigt! Betonade starkt att det viktigaste är en glad häst, då är de alltid lättast att jobba vidare med dem.
Lunchen bestod av sallad och bröd, efter de blev de film och fika! Vi pratade om de tre olika delgrenarna och hur en körtävling kan vara uppbyggd beroende på hur många dagar den är osv.

På eftermiddagen var det många polletter som trillade ner och körningen blev helt annorlunda för alla ekipage! Vad roligt de är när man kan peppa och hjälpa folk och verkligen se att de kommer vidare...
Jag körde en av hästarna och vilken fin häst, så där kanske vi har en framtida tävlings kompanjon?!? Hoppas det går att lösa...

Vi försöker köra en repris i mars, ska försöka spika ett datum snart framåt så ni har lite längre tid på er att planera osv.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: mormor Hellsing

Vad kul, hoppas ryktet sprider sej så fler vill ta del av dina kunskaper, lycka till! PS Rena släktträffen, tre generationer om Fortuna varit hemma!

Svar: Tyvärr var inte Vidja med utan Linda hade sin fina Darita med sig... Ja vi får hoppas på att detta kan få ut lite mer folk på tävlingar osv.
Mickan

2012-11-08 @ 12:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0