Omtanke

Vill börja med att tacka för kommentarerna här på bloggen, på Facebook, telefonsamtal och sms... Jag blir rörd av all omtanke kring hur de går för Alle och de betyder otroligt mycket! Tusen tack alla snälla människor...

Jag vet att jag ska hålla hoppet uppe osv men får erkänna att de känns lite tungt, andra hästen som går super. Sen händer detta?!?
Kanske skulle börja med frimärken istället?!?
Fast sen vet jag att jag skulle nog inte kunna hålla mig från de här fyrfota djuren heller, de skänker ju så otroligt mycket glädje tillbaka! Och tävlingarna finns ju inget bättre än det, hade jag inte haft tävlingarna som mål hade jag nog inte haft några hästar. Jag är inte intresserad av att "ha" en massa hästar utan jag vill antigen att de tävlar aktivt eller att de kommer kunna tävla (Wella, Fortuna). Där passar väl inte Isa in i gänget just nu då :D men jag skulle så väldigt gärna ha en fölunge efter henne... Så hon får denna sommaren som kommer också annars får hon nog glädja någon familj! Bättre familje häst går nog inte att tänka sig...

Blev kanske lite utsvävat idag, men det är mina tankar och funderingar...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Anette Holmgren

De tankarna har vi nog haft lite till mans alla som håller på med hästar, men som sagt var...vad skulle man görs istället?
De stunder man har glädjen och lyckan att få skörda frukterna av sin träning och allt sitt slit och släp, överskuggar allt annat elände som drabbar en på vägen dit. Hårt men sant, vi har ju lite samma inställning till saker och ting du och jag!
Ibland är det tur att det finns alternativ för de hästar som inte längre kan tävlas, som att man kan plocka in dem i avel, och ack vad värdefulla de är där! Tänk här kan du avla fram en fölunge där du med rent samvete iallafall kan säga att den har prestationshärstamning - för nån stans så är det ju så att hur vacker en märr än är så är det inte alls säkert att hon duger nånting till - jag hoppas att Isa kommer att kunna få några föl till som kan vara till glädje,vi är så oändligt glada över vår Nike - trots en mamma som tävlat intensivt och kanske inte kommer att förvärva sig mera så finns hon och kan föra generna vidare framöver, för visst minns iallafall vi som är lite äldre och intresserade av både avel och tävling gamla fina tävlingsston som te.x Isa, Nuxi, Taffsnäs Mackie och kanske tom vår egen Sol Grönkulla mfl. och tittar lite extra när det annonseras eller pratas om en avkomma till dem. Vi håller tummarna för att det kommer att gå vägen med en betäckning till sommaren...ibland så händer det...som bekant, kram!!

2012-11-17 @ 14:19:13
URL: http://www.gronkulla.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0