Frostig morgon

Idag var det en riktigt frostig morgon, så även igår!
Det märks att hösten/vintern är på väg på riktigt. Jag saknar ljuset annars tycker jag denna årstiden är helt ok...

Idag ska Alle och jag träna galopp intervaller på fältet. Varannan gång snabb varannan gång långsam... Ett riktigt "flås" pass med andra ord.
Igår trimmade vi dressyr på banan, han är lite stel i sin höger sida när man börjar rida men det går rätt snabbt att rida bort de. Vi övade mycket avbrott och igångsättningar för jag vill att han ska få in bakdelen lite mer under sig. Han tappar gärna den ibland och särskilt då när man gör avbrott, men nu har vi ju en el vinter på oss att stärka upp honom ännu bättre!

Wella tycker det är tråkigt att vara själv och är mer sällskaps sjuk än någonsin. Hoven ser fin ut och man ser inte längre någon hälta... Härom kvällen gick vi på promenad hon och jag själva, övade start och stopp. Inga problem alls inte heller brydde hon sig om ensamheten eller bilarna. Duktiga flickan...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0