Sjukstuga

Idag är det verkligen sjukstuga ute i Salvaryd, jag har dragit på mig en monster förkylning!
Fick den egentligen redan nere i Belgien, ja som aldrig brukar bli sjuk. Nyser, hostar, snorar och kan knappt prata... Men men det går nog över!

Alle har tyvärr fått lite mugg och var ganska tjock i benen idag på morgonen, men inte halt, som tur är så nu blirde till att tvätta ben ett tag framöver!
Wella är jätte halt igen, blir inte klok på de där... Hon va ju halt, blev bra, nu halt igen, då va ja nästan "säker" på att det var hovböld. Men hon reagerar ingenting på när man trycket på hoven hittar ingen vidare värme el svullnad heller... Ibland vore det bra om de kunde prata!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Efwa

Vissa unghästar kan bli halta av mask i magen. Låter jäkligt långsökt men..... Maila mig om du vill veta vem som berättat det för mig. Hen har erafarenhet av det.

2012-10-02 @ 10:42:53
URL: http://www.venar.se
Postat av: Emelie Lindeborg

Krya på dig! Verkar som det är någon dunderförkylning som går. Har hittat till mig också.

Svar: Ja tror på en mördar bacill känns så minst sagt :D
Mickan

2012-10-03 @ 08:27:34
URL: http://ingendodfisk.wordpress.com
Postat av: Anna Rubin

Krya på dig och pållarna! Ibland kan hovbölder sitta högt upp och det kan ta ett tag innan dem "mognar".. Min hovslagare hade en häst med en sådan hovböld och det tog lååång tid att läka ut :(
Kramis

Svar: Tack... Vi gör vårt bästa ;)
Mickan

2012-10-03 @ 15:32:19
URL: http://annarubin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0