Jogg i skogen

Idag blev det lite lätt jogg i skogen framför vagnen... Alle var pigg och glad, något som alltid är skönt att känna efter tävling, jag tycker det är a och o att hästarna utför det vi ber om med glädje! För då får man dem att hela tiden vilja jobba mer med oss... Allting är egentligen som ett hjul, gör de sakerna med glädje vill de göra mer osv så rullar de på så! Så magin är att behålla deras glädje och viljan att jobba...

En annan viktig byggsten i jobbet med mina hästar är variation, de går högst sällan mer än max två dagar i rad på banan... Jag blandar skogsturer med klättring och även jobb ute i terrängen detta får dem att tänka hela tiden.
Imon varierar vi oss så i den milda grad att vi åker upp till Lammåsa och hoppar lite. Den 27 okt är det nämligen lokal ponnyhoppning i Vetlanda, då ska de försöka fixa SM kval...

Lill-skruttan Wella blir bättre och bättre... Knappt halt alls på rakt spår och bara lite på böjt! Jag tror att hon har vrickat sig i kotan och hade förmodligen precis gjort det när ja hittade henne. Då fanns ju ingen direkt värme eller svullnad nu har hon dock varit lite varm på kotan.

Kommer en spännande nyhet gällande mig själv ikväll, kan ni gissa?!? :p

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0